Kjøpsbetingelser

Forbrukervern

Disse generelle kjøpsvilkårene er gjeldende for den kjøpeavtale som du som forbruker gjør med ToppenShoppen som er nettbutikken til Toppen av velvære organisasjonsnummer 992 546 107. For å ivareta dine interesser som kunde tillempes bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven samt personopplysningsloven på samtlige kjøp gjort på www.toppenshoppen.no Ved en eventuell tvist mellom ToppenShoppen og deg som kunde følger Allmenne Reklamasjons anbefalinger.

Fraktmetoder

Bestillinger på ToppenShoppen til adresse i Norge har et fraktalternativ. Pakken sendes med Bring, og leveranstiden er 2-5 virkedager. Fraktavgiften er på 59kr, men om du handler for 1200 kroner eller mer er det GRATIS frakt. Du kan velge å kjøpe varen på nett eller hente varen selv i butikken vår Toppen av velvære med adressen :  Feviktoppen 12 4870 Fevik

Ordrebekreftelse

Når du har bestilt dine varer sendes en mail til den e-post adressen du har oppgitt ved ditt kjøp som bekrefter at vi har mottatt din ordre. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som din kvittering og kan være bra å spare ved eventuell kontakt med vår kundetjeneste. Om du ikke har mottatt en ordrebekreftelse innen 30 minutter, må du sjekke at e-postadressen din er korrekt, og gi oss beskjed slik at vi kan sende bekreftelsen på nytt.

Leveringstid

ToppenShoppen sender alle forsendelser til kundens nærmeste postombud. For bestillinger der vi har mottatt betalingen før klokken 15:00, sendes de vanligvis samme dag (gjelder hverdager), og leveres innen 2-5 virkedager med Bring. Legg merke til at Postens liggetid er 14 dager fra det tidspunktet pakken ankommer utleveringsstedet.

Ikke uthentet pakke

Det er opp til kunden å legge inn en gyldig og korrekt leveringsadresse. Om toppenshoppen.no får tilbake en pakke som er sendt til feil adresse eller ikke har blitt hentet, må kunden betale for ny frakt. Når vi får tilbake pakken, vil toppenshoppen.no sende en e-post til kunden på e-postadressen som er oppgitt, informere kunden og avvente svar. Postens liggetid er 14 dager fra det tidspunktet pakken ankommer utleveringsstedet.

Betalingsmetoder

Du kan velge kortbetaling (Visa / Mastercard) Ditt kort blir belastet umiddelbart ved fullført kjøp hos toppenshoppen.no

 

Prissetting

Alle priser på ToppenShoppen er i Norske kroner og er inklusive norsk moms (25%). Prisene inkluderer ikke betalings- og fraktavgifter som angis separat. Toppenshoppen.no forbeholder seg rett til å løpende endre priser på samtlige varer i sortimentet, både til høyere og lavere priser. ToppenShoppen reserverer seg for at produkter eventuelt blir utsolgt, feil i bilder, produktbeskrivning eller teknisk spesifikasjon og feilaktige priser, samt prisjusteringer. ToppenShoppen eier retten til å korrigere slike eventuelle feil og oppdatere informasjonen når som helst. Om feilaktig pris har blitt angitt for en vare så kommer ToppenShoppen til å informere kunden for godkjenning eller eventuelt annullere ordren. Vi reserverer oss for at produkter eventuelt er utsolgt eller har feilaktig saldo. Samtlige kampanjer hos ToppenShoppen gjelder så langt lageret rekker, om ikke annet er spesifisert i produktbeskrivningen.

Angrerett

I henhold til angrerettloven har du som konsument rett til å angre innen 14 dager fra det at du har mottatt dine varer.

Angreretten gjelder under forutsetning at varen holdes i vesentlig uforandret tilstand og i de tilfeller der varen er forseglet skal denne være ubrutt. Kontakt kundeservice for mer info hvordan du skal gå fram for å returnere varene dine. Fraktkostnader og ekspedisjonsavgifter for returforsendelsen står konsumenten selv for. Returadressen er:

Toppen av velvære

Feviktoppen 12

4870 Fevik

Ved retur står kunden selv for risikoen av varen, derfor er det viktig at varen ikke kan komme til skade under transporten. Varen skal være ubrukt og sendes tilbake i uskadet originalforpakning. Varen er i kundens eie til vi har mottatt returen. Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke. Har du spørsmål angående angrerett/retur er du velkommen å ta kontakt med vår kundeservice.

Reklamasjon & Garanti

Om et produkt skulle vise seg å være defekt eller feilaktig, kan varen reklameres. Du som forbruker må oppgi innen rimelig tid om du har oppdaget en feil eller mangel, og sende oss en skriftlig beskjed om dette. Reklamasjonen må skje senest 2 år etter at forbrukeren overtok produktet, ved unntak av ferskvare og produkter med utløpsdato. Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angrerett, skal rettes skriftlig gjennom å sende en e-post til post@toppenshoppen.no. Du får da svar fra kundeservice snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette, på denne måten unngår vi misforståelser og/eller unødvendige returkostnader. Når varen er tilbake hos oss, refunderes totalbeløpet inklusive ekspedisjons- og fraktkostnader. Ved en reklamasjon av feilaktig eller defekt vare skal du som kunde være helt uten kostnad. Reklamasjon til ToppenShoppen skal gjøres innen rimelig tid fra det at kunden har mottatt ordren.

Kun opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som oppstår på grunn av normal slitasje. Fraktkostnader for returen står ToppenShoppen for mot oppvist kvittering. Vær vennlig og send med kvitteringen for frakten eller en kopi av den. Returadressen er:

Toppen av velvære

Feviktoppen 12

4870 Fevik

Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke. Har du spørsmål angående reklamasjoner er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice.

Transportskader

ToppenShoppen er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort under leveringen til deg. Reklamasjon av transportskader skal gjøres innen rimelig tid fra det at du mottok varen. Ved mottak av forsendelsen er det derfor viktig å sjekke at pakken ikke er transportskadet.

Tilbakebetaling

Ved reklamasjon, angrerett eller returnert kjøp får kjøperen tilbake pengene sine innen 30 dager fra den dagen da ToppenShoppen mottok meldingen om reklamasjonen eller returen på samme måte som kunden betalte.

Personvern

ToppenShoppen har ansvaret for at de personopplysninger som fremlegges i forbindelse med kjøp håndteres i samsvar med retningslinjene for Personvernsloven. Ved å godkjenne kjøpeavtalen med Toppenshoppen, samtykker du til at informasjonen lagres for å kunne behandle din bestilling og fullføre kjøpet ditt, bistå ved framtidige kjøp, muliggjøre oppdateringer av din ordrestatus og sende ut tilbud fra ToppenShoppen.no via e-post eller sms . Ingen informasjoner er delt med tredjeparter. Som kunde kan du ta del av lagrede opplysninger, endre dem eller be om sletting. Du kan også når som helst trekke tilbake ditt samtykke til å motta reklame.

Cookies

Dette nettstedet inneholder såkalte cookies. En cookie er en liten tekstfil som spares på din data som blant annet forteller oss om ditt brukernavn hos oss og om du er en ny eller regelmessig besøk til butikken. Det finnes to ulike typer cookies, en som lagres permanent på din data og en såkalt sessionscookie. Sistnevnte er ikke lagret på din datamaskin og forsvinner når du lukker nettleseren. Din nettleser må akseptere cookies, ellers kan du ikke legge noen varer i handlekurven.